IMG_7263

Maturanti absolvovali písomné maturity

V utorok (15.3.2016) začali písomné maturity na 726 stredných školách na Slovensku. Na Gymnáziu A. Sládkoviča sa s písomnými maturitami potrápilo 19 študentov z triedy 4.A a 22 študentov z triedy 4.B. Študentov čakali tri náročné dni, ktoré ich preverili zo štvorročných vedomostí, ktoré na strednej škole nadobudli. V utorok boli vedomosti maturantov preverené zo slovenského jazyka a literatúry. Najskôr napísali test, ktorý pozostával z literárnych ukážok. Výhodou oproti minulému roku bol predĺžený čas na testovú časť z 90 na 100 minút. O 13. hod. začali študenti písať slohovú prácu na jednu zo štyroch tém, kde si mali možnosť vybrať rozprávanie, úvahu, diskusný príspevok alebo charakteristiku osoby. Študenti si mali možnosť vybrať formu písania maturity. Len 5 študentov si vybralo možnosť maturovať zo slovenského jazyka elektronicky v informatickej učebni. V stredu (16.3.) sa uskutočnili písomné maturity z cudzích jazykov. Na našej škole maturovalo 39 študentov z anglického jazyka a 2 študenti z ruského jazyka. Na obidvoch cudzích jazykoch sa študenti popasovali s esejou na tému: Sviatky, zvyky a tradície v našej krajine (angl. Holidays, Customs and Traditions in our Country, rusky: Праздники, обычаи и традиции в нашей стране), kde ich práca musela obsahovať od 200 – 220 slov. Časovú dotáciu mali 60 minút. Vo štvrtok (17.3.) študenti ako posledný predmet absolvovali matematiku. Z matematiky maturovalo 14 študentov, z toho 5 elektronickou formou. Opäť výhodou oproti minulému roku bolo navýšenie časovej dotácie na test z matematiky zo 120 na 150 minút. O výsledkoch písomnej časti sa dozvieme 4. mája, kedy Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) školám sprístupní oficiálne výsledky v elektronickej forme. Dúfame, že všetci naši maturanti boli úspešní.

Mgr. Oľga Gajdošíková

 

Mário Murín, maturant z ruského jazyka, 4.A: 

Mário Murín

„Najväčší strach som mal z posluchu, že nebudem rozumieť . Ten bol nakoniec najľahší z celého testu . Najväčším nepriateľom bol čas, ktorého bolo málo. Texty zabrali veľa času na čítanie a premýšľanie, tak nebol potom čas na zvyšné úlohy. Najväčší stres prišiel, keď nám bolo oznámené, že za 15 minút končíme a ešte mi stále chýbali dve celé zadania. Budem dúfať, že sa to podarilo.“

 

Júlia Mackovová, maturantka z anglického jazyka, 4.B:

Júlia Mackovová

„Test mi prišiel dosť ťažký. Nad niektorými odpoveďami som sa zapotila, niektoré som si aj tipla.  Milo ma prekvapila téma na sloh, ktorá bola podľa mňa dobrá a dalo sa o nej dosť napísať.“

 

Patrik Šelinger, maturant zo slovenského jazyka a matematiky elektronickou formou, 4.B:

Peter Šelinger

„ Dojmy z maturity zo slovenského jazyka mám rôzne. Pred začiatkom testu som mal veľký stres, veď predsa maturita nie je žiadna ľahká vec. Tiež som nevedel, čo môžem od toho očakávať, či budú ľahké úlohy alebo ťažké. Zo začiatku mi trochu trvalo kým som sa dostal do tempa, ale potom to už bolo v pohode a išlo to „ako po masle“ a aj ten stres opadol. Ohľadom elektronickej maturity si myslím, že je to veľká výhoda, pretože presne viete koľko máte času a podľa toho si viete rozdeliť ten čas efektívnejšie. Ďalej nemôže sa vám stať, že by ste zabudli vyriešiť nejakú úlohu, pretože pred ukončením testu by vás na to upozornil počítač a pre mňa to bolo oveľa útulnejšie a pohodlnejšie a určite odporúčam každému. A nakoniec buďte hlavne pozitívny a plný dobrej nálady pred maturitou, pretože to je základ úspechu.“

 

Zuzana Šufliarska, maturantka zo slovenského jazyka, 4.A:

 Zuzana Šufliarska

„ Podľa mňa bola slovenčina dosť ťažká a ešte v tom strese                       som mala pocit, že väčšinu z toho neviem a taktiež som porobila           aj zopár nezmyselných chýb, čo ma teraz dosť mrzí…                               Ale angličtina bola podľa môjho názoru oveľa ťažšia ako slovenčina.“

 

 Zdenka Lihocká, maturantka z matematiky, 4.A:

Zdenka Lilocká

„Neviem či to bolo tým množstvom čokolády, ale cez písomné maturitné skúšky som bola v podstate pokojná. Určite tam bola nejaka obava, že čo si na nás ľudia z NÚCEMu pripravili tento rok. Myslím, že nesklamali a pokračujú v začatom trende. V utorok po slovenskom jazyku som odchádzala z našej skoly asi s najlepším pocitom. S anglickým jazykom v stredu to bolo o niečo horšie. Test bol náročnejší než sme čakali a ani téma na sloh mi nesadla. Vo štvrtok som maturovala z matematiky na počítači. Zo začiatku som trochu nestíhala, ale ku koncu som to dobehla. Myslím, že oproti minulému roku bola matematika ľahšia. Už len čakať, kedy sa dostavia výsledky, ale pocity mám celkom dobré.“

 

Vybrali ste si elektronickú formu písomne maturity, prečo? V čom ste videli výhody?

Lukáš Záslav, maturant z matematiky a slovenčiny v elektronickej forme, 4.B:

Lukáš Záslav

„Hlavne kvôli okamžitým výsledkom (do niekoľkých minút). Ďalej to bolo pre väčšiu prehľadnosť. Napríklad pri jednotlivých otázkach si môžete spraviť záložku, kedy vám otázku prehľadne vyznačí a neskôr sa k danej otázke môžete vrátiť. Elektronicky som maturoval zo slovenčiny a matematiky. Na začiatku som sa toho trochu bál, ale systém v ktorom sa maturuje je veľmi dobre vyladený, takže sa niet čoho báť. Mám z toho veľmi dobrý pocit. Určite odporúčam budúcim maturantom maturovať elektronicky.“

 

Dominika Haranzová, maturantka z matematiky a slovenského jazyka v elektronickej forme, 4.B:

Dominika Haranzováá

„Prečo som sa rozhodla maturovať na počítači? Má to veľké množstvo výhod, ale asi tá najväčšia je, že výsledky sme vedeli už v ten deň. Nemuseli sme čakať mesiac a tŕpnuť, či sme vôbec zmaturovali. Ďalšia obrovská výhoda bola, že odpovede ktoré sme nevedeli boli vyznačené a ku koncu sme sa k ním mohli vrátiť a nezabudli sme na ne. Bolo to viac priehľadnejšie a nemohlo sa stať, že by sme na niečo zabudli. Taktiež sme mali na testoch časomieru, ktorá nám odpočítavala koľko času ešte máme do konca. Tým pádom si študent dokázal ustriehnuť čas a vedel si určiť také tempo, aby všetko stíhal s prehľadom.

Pri elektronickej maturite je viac výhod ako nevýhod.  Podľa niekoho môže byť nevýhoda to, že pozeranie sa neustále do monitoru môže vyvolať bolesť očí prípadne bolesť hlavy, ale toto je u každého individuálne. Druhá nevýhoda podľa mňa je, že pri maturite zo slovenského jazyka sa občas text nezmestil na stranu, tak sme si ju museli posúvať. To by nebol taký problém ak si to študent všimol včas, ale ak vypĺňa úlohy bez úplného prečítania textu a zbadá to neskoro zbytočne stratí čas opravovaním odpovedí. Môže sa zdať, že je to samozrejmosť, a že si to človek okamžite všimne, ale pri tých stresoch sa môže stať čokoľvek.“

Písomné maturity 2016

Pridaj komentár